onsdag 7. januar 2015

Torre de collserola Barcelona

Hei!

Noen av leserne her vil nok lure hvorfor jeg skriver om kunst,kultur og arkitektur på denne bloggen.
Jeg lager og selger jo kosmetikk,så det kan jo virke en smule ulogisk å skrive om de emnene som jeg nevnte tidligere.
Vel firmaet har ikke tatt av ennå(jobber med saken) og p.g.a. det så har jeg en god del tid til overs,
i tillegg har jeg alltid interessert meg for de emnene jeg nevnte tidligere.
Denne gang handler det om Torre de collserola i Barcelona,et telekommunikasjonstårn.
Tårnet sto ferdig i 1991,i tide for OL i Barcelona 1992 og ble designet av Norman Foster.
Tårnet er 288m høyt,er et slankt og futuristisk tårn,herfra sendes de fleste radiosignalene til byen og områdene rundt.
Tårnet forbausende slank i forhold til høyden,grunnen til det er en massiv betongplate som tårnet er
festet til,i tillegg holder en rekke solide kabler tårnet helt rett.
På 10 etasje i tårnet er det en utsiksiktspunkt,som også er det høyeste usiktspunktet i Barcelona.
Tårnet ligger på høyden Tibidabo hvor tårnet er en av mange attraksjoner.

Mvh:Tomas

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar