mandag 25. november 2013

Hvorfor gå i kirka på Søndag?


Hei!

Igår var jeg en tur i kirka,akkurat som jeg har vært nesten hver søndag siden slutten av August.
Det begynte med et spørsmål fra Anders(Sogneprest i Moss kirke) om at det ville være hyggelig å se meg i kirka av og til.
Spørsmålet er hvorfor jeg går i kirka hver søndag,jeg er ikke personlig kristen og jeg eier ingen bibel.
Jeg har heller ingen planer om å skaffe meg en,selv om det er nok ganske enkelt å gå skaffe meg en.(bokkilden etc)
Så hvis jeg ikke er kristen så må det være noe annet som gjør at jeg går kirka hver søndag.
Jeg tror det har med det å få seg nye venner,felleskap,føle seg inkludert o.s.v
Kirka tar imot alle uansett hvem de er,det spiller ingen rolle om du rik eller fattig,homse eller straight,du er velkommen slik du er.
I mitt tilfelle så stemmer alt det jeg har nevnt ovenfor og så kommer jeg for å høre på preknen.
I de fleste tilfeller gir prekenen mening,med litt dose moral og med en dose oppmuntring.
Så får får man heller "lide"seg gjennom resten av gudstjenesten.
Så er det iblant kirkekaffe hvor jeg kan slå av en prat med gamle kjente.
Å gå i kirka passer ikke for alle og det er faktisk helt greit,hva man gjør på en søndag formiddag er faktisk opptil en selv å bestemme.

Mvh:Tomas

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar