lørdag 15. februar 2014

Oppskrift på Havreboller.


Hei1

Her en liten vri på vanlige boller,en oppskrift på havreboller.
Havrebollene ble til en formiddag jeg hadde for lite å gjøre,resultatet var veldig bra.
Havremel får du kjøpt hos bl.a Coop obs,ica supermarked og Meny.

Havreboller:

200g Sukker
159g Smør
6dl    Vann
2ts    Kardemomme
250g Havremel
700g Hvetemel
2pk   Tørrgjør for søt bakst
+ Hvetemel til utbaking

Lag deigen som du ville gjort med vanlige boller.
Hev deigen ca 1 time i bakebollen,etter utbaking heves bollene ca 10min på stekeplata.
Pensle bollene m/pisket egg før steking.
Stek bollene i ca 10-15 min ved 250C,2 rille nedenfra.
Bollene bør bli gyllenbrune på toppen,da er de ferdige.

Ha en flott helg,hos meg er helgen ikke helt topp da kroppen ikke er helt patent.
Hoste og snørr har krypet inn i kroppen i løpet av uka,så ergo så holder jeg meg innendørs til jeg er bra igjen.


Mvh:Tomas

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar