onsdag 12. mars 2014

Mislykket markedsføring for Bodytime del 2.


Hei!

Som lovet så skal jeg fortelle om en litt mislykket annonsekampanje i oktober og november i fjor.
Jeg rykket inn 2 annonnser i Østfoldavisen i Oktober og November ifjor høst,håpet var selvfølgelig
at jeg skulle nå ut til et stort publikum med produktene mine.
Resultatet var dessverre magert,ikke noe ekstra trafikk til siden,ingen flere facebooktilhengere eller
noe salg.
Jeg hadde også en 3 måneds kampanje i Lillestrømområdet hvor en plakat ble vist på storskjermer i nevnte område.
Ei heller dette ga noen resultater som kunne måles.
Og dette var ei heller ikke spesielt billig,ca kr 21500.- kostet moroa,tanken var selvfølgelig at annonnsene skulle betale seg selv gjennom økt salg,men det skjedde som nevnt ikke.
Så jeg tok kostnaden gjennom å hente penger fra 2 private kredittkort,rentene på disse er ikke spesielt lave,ca 20-25% per år tror jeg de tar i renter.
Selv om annonnsene ble publisert før den fornyede nettsiden fungerte så tror jeg ikke at det hadde gjort noe forskjell.
Folk blir bombadert med reklame i alle kanaler,så de overser de fleste reklamer,unntaket er vel reklame som skiller seg ut på en eller annen måte såklart.
Så for min egen del så skal jeg fremover kun stole på sosiale medier,reklamere litt via Google Adwords og stole på jungeltelegrafen.


Mvh:Tomas

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar