onsdag 12. mars 2014

Mislykket markedsføring for Bodytime del 1.


Hei!

Hver mandag sjekker jeg via Google analytics hvor mange besøkende jeg har hatt på  nettsiden vår 
sist uke.
Dessverre ser det ut til at antall besøkende minsker uke for uke,sist uke( 2-9mars)så var det kun 19 unike besøkende.
Rett etter at siden ble oppgradert(i slutten av januar) så var det ca 40 besøkende per uke,men har som nevnt ovenfor minsket uke for uke.
Det virker som min markedsførings strategi har feilet,startegien har vært å ikke bruke penger på å annonsere,men å la kundene tilfeldig finne siden via søkemotorene.
Med denne metoden  er man prisgitt tilfeldigheter på søkemotorene og det kan jeg fortelle at er ikke noe man bør stole på når man skal prøve å bygge opp et selskap uansett hva man selger.
Mitt håp har også vært at kunder som har brukt produktene kan fortelle om erfaringen via facebook og nettsiden vår.
På nettsiden går det an å omtale de produktene man tidligere har kjøpt/brukt,på den måten kan nye besøkende finne ut hva andre brukere mener om produktene.
Dessverre så har få personer kjøpt noe fra nettsiden i Februar og ingen av dem har omtalt noen av kjøpene sine.
Jeg skal kontakte disse for å spørre om de kan omtale de produktene de kjøpte.
I tillegg har jeg også bestemt meg for å prøve å annonsere via Google adwords for 1mnd fremover,dette for trekke flere besøkende og potensielle kjøpere til siden.
I annet innlegg skal jeg fortelle om hvordan jeg kastet bort ca kr 21000.- på annonsering via Østfoldavisen og storskjermer i Romerikeområdet.


Mvh.Tomas

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar