tirsdag 13. mars 2018

Anbefalt inntak av D-vitamin er for lavt

Anbefalt inntak av D-vitamin er for lavt 

 Oppnå optimalt D-vitaminnivå. Foto: Shutterstock

 

Ny kanadisk forskning viser at det anbefalte daglige inntaket av vitamin D er mye lavere enn den dosen som virkelig trengs for å oppnå optimalt D-vitaminnivå.
For å kunne bestemme hvor mye hver av oss trenger, må man beregne ut i fra den enkeltes kroppsvekt, ifølge forskerne. Dosen som trengs for å få et optimalt D-vitaminivå kan i enkelte tilfeller være fi re til fem ganger høyere enn den anbefalte mengden på 10 mikrogram per dag for barn og voksne under 75 år.
Tekst: Sofia Zetterman

Relatert inspirasjon:Vitamin D 

Dene artikkelen er sakset fra life sin blogg,men jeg en liten personlig historie å fortelle.
En liten stund tilbake var jeg hos fastlegen min for å måle kolesterol nivået mitt.
Det viste seg å være i orden,men en stund etter legebesøket fikk jeg beskjed om at jeg hadde
betydelig mangel på nettopp vitamin D og jeg fikk foreskrevet vitamin D tilskudd som jeg nå
har begynt å ta.

Ha en fortsatt flott dag:Tomas H



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar